maandag 5 januari 2009

samen werken

Memio en Dutchland Digital gaan samenwerken

Memio stimuleert hergebruik en is gericht op ontsluiting van wat er al is, Dutchland Digital focust op het integreren van goede oplossingen, om zo tot een overzichtelijk geheel te komen, gericht op een doelgroep. Denk aan de burgerpagina, de bedrijvenpagina, en opensource tools om dit te ondersteunen.
Allebei hebben we een gedeelde visie: om gemeenten en overheden beter te laten samenwerken door hergebruik van ict en eerder in de praktijk gebrachte ideeën. We zullen de komende tijd meer van ons laten horen!
Memio vind je op www.memio.nl

Leuke dingen die ik tegenkwam in de kerst(nadenk)vakantie:

- tip van Jan Bruin van BKWI: BZK zoekt innovatie-buddy's om stuurgroepleden te begeleiden. Heb ik natuurlijk gelijk op gereageerd. Alleen al het idee van een buddy is al leuk, en innovatie is vaak een mode word, maar erg belangrijk om veranderingen in te kunnen zetten. Wie weet?
Het is een open sollicitatie - heel Nederland mag reageren!
http://www.werkenbijhetrijk.nl/vacatures/detail/innovatie-buddy/index.cfm?vacature_id=GQE30TME&adm_pin=01060

- DIA: DIA is de Drug Information Association. Je kan je gratis abonneren op hun mailinglijst. Je komt er echter niet zo makkelijk meer af ;-) Vooral leuk om op de hoogte te blijven van nieuwe medicijnen. Zo komt Allergan met een speciaal product om wimpers langer en dikker te maken. Ook ben ik zo een Nederlands bedrijf op het spoor gekomen die gericht is op eCTD (electronische submissions voor farmaceutische bedrijven), iets wat ik in mijn vroegere leven ook deed. Wie weet.

- Waterfall: een Israelisch bedrijf dat knappe beveiligingsoplossingen maakt. Jon Shamah (heb ik ontmoet op het World eID congres in 2007) heeft me in contact gebracht met ze.

Oxaan is aan de slag om de vormgeving voor het webportaal Indisch erfgoed van de oorlog te maken.

Portfolio manager
Tot slot helpen Ime Smits, Erik Rondema en Maurizio Piliutu mij met het live brengen van onze Portfolio manager, een simpel tool om alle projecten snel in kaart te brengen. Gemeente Weert is onze klant en partner. We zoeken nog andere geinteresseerden!
Wordt vervolgd!

Geen opmerkingen: